Saturday, May 11, 2013

Sabtu dan kekura

Apa kaitan tajuk post aku hari nie, membuatkan anda berfikirkan. Kalau ikut normaliti takkan ada manusia biasa akan kesah cuma aku je yang suka mengaitkan perkara yang aku lihat atau alami(terlalu banyak masa atau aku memang orang yang membosankan terpulang pada pembaca nak menilai).

Ok mari aku kongsi apa kaitan.. pada hari sabtu nan panas tak berapa nak sejuk kekura bersidai ditepian tasik yang oklah tasik tak berapa nak tasik... tengok2 best plak jadik kekura bersidai tengah keringkan dia punya rumah a.k.a cengkerang.. kita manusia dok sibuk nak jaga badan. fikir hal duit, hutang masalah politik masalah pelbagailah... nikmat menjadi manusia yang amat lengkap bukan tak bersyukur atau mempersoalkan cuma terlintas dalam akal. Sedang si kekura tak perlu buat apa-apa hanya perlu terus hidup untuk setiap hari tanpa risau agaknya cuma risau kalau kena kacau orang nak amek gambar atau tak makan agaknya... hahahaha... kalaulah boleh berbicara apalah si kekura nak sampaikan pada manusia??

Sabtu hari rehat bagi hampir semua manusia..(aku rasalah kalau orang lain kena kerja tu aku minta maaflah yer...ngeeee).... tapi aku cemburu pada si kekura (perlulah cemburu emo plak aku rasanya) sebab tiap-tiap hari ialah sabtu baginya.... kurangnya dia... tapi tetap ada istimewa dalam penciptaanya... Lebihnya kita namun adakah kita alpa dengan istimewa yang Allah kurnia? hohhhh... kalau member yang kenal mesti dah buat muka bila aku bukak ayat mcm nie..."Ustad dah mai dahhh"...sarkastik kah aku?? hahahah.. takper.. masing-masing ada hak nak luah perasaan dan pandangan. Mungkin aku nie terlalu jahil di mata mereka, belum layak melontarkan teguran atau pandangan, aku terima..

Oklah.. nak menikmati baki-baki hari sabtu nie. Lontaran menguap seround dua dah tanda nak lena lah nie.

Wasalam

No comments:

Post a Comment