Tuesday, May 14, 2013

Lengit

Baca tajuk tu? apa yang kalian fikirkan?

Panas, dahaga, pening, dan banyak lagi yang boleh dikaitkan. Oh ya.. jangan lupa pasti berpeluh (kecuali anda duduk dalam keselasaan penghawa dingin bangunan atau kenderaan).

kenapa aku berbicara topik ini?, mudah sebab aku baru lepas menempuhnya seperti semua orang tahu perubahan cuaca amat drastik kebelakangan ini, masuh hari nie (kalau masih takder perubahan) mungkin akan masih panas seperti 4 hari yang sebelumnya. Malam-malam dah tak sedingin dulu memang amat terasa bahangnya. Bahananya pada orang seperti aku yang amat mudah lesu bila terdedah terlalu lama pada cuaca panas. Mungkin faktor usia (aku akui aku memang dah berusia.. agaknya)..

Keluar tak sampai setengah jam, beroda dua pula (bukan basikal yer cuma naik motor) tapi keringat yang keluar seperti baru lepas jogging satu Taman Titiwangsa.. begitulah gambaran betapa panasnya cuaca...

Ok walaupun menaip aku merasa haus.. mana air?? Alamak nak kene isi dah habis rupanya, beransur untuk minum seketika. Oh... baru teringat aku belum makan hahahahah... STML sungguh.

Wasalam

No comments:

Post a Comment