Saturday, May 11, 2013

Lintasan Minda

Ikut terlintas nak tulis sikit je.. (harap sikit kekadang kalau idea dah mai berjela gak la nanti).

Nak imbau masa lampau, pengajaran yang amat berharga membentuk diri yang kini bertapak dan berdiri diatas kaki sendiri, tapi hakikatnya aku sedar, ini semua dengan IzinNya... tanpaNya langsung tiada dayanya aku...

Segala tawa riang, teriak suka duka tangis gembira dan sakit perit luka segala parut-parut kehidupan. Bagi aku pengajaran yang tak ternilai. Membentuk aku menjadi insan, namun aku tetap lemah dan masih belajar risau-risau terlalu selesa dan mengalpakan diri jadi lalai... uishhh bahaya sangat-sangat.

Semua tu jadi teladan, sempadan, garis panduan atau bahasa kini benchmark lah kan.. hahaha poyo sikit jangan marah ekk... aku poyo dalam nie... tapi ada pernah berkata.. aku ni muka poyo.. hahahaha.. aku penyegan sebenarnya (bila aku cakap mcm nie ramai plak yang akan mencebik atau buat muka menyampah hahahahahha aku mampu balas dengan senyuman atau gelak terbahak-bahak.. ok gelak aku memang buruk am so judgemental dengan diri sendiri). Yang penting aku adalah aku, kekadang perlu berselindung di balik tugasan harian dan tanggungjawab, bukan nak hipokrit tapi dah keperluan.

hmmm aku rasa nak menulis lebih tapi rasa perlu berhenti nanti melalut pulak dah takde punca, Inn Shaa Allah aku sambung kemudian jika diberi ilham dan lapangnya waktu.. bab ni mmg panjang sikit... silap-silap aku bwat puisi ringkas jer kalau dah rasa lagi mudah hahahahha

oklah

wasalam

No comments:

Post a Comment